علم تمرین قسمت 3

اصل اضافه بار

ساز گاری های تمرینی هنگامی ایجاد می شود که اجزای فیزیولوژیکی یا عضلانی به میزانی فراتر از سطح معمول بکار گرفته شود.

 حجم تمرین Xبار تمرین = شدت تمرین

اصول تمرین
اصل پیشرفت تدریجی

    برای دستیابی به پیشرفت در سازگاری های تمرینی باید محرک های تمرینی (شدت یا حجم) به صورت فزاینده و به طور پیوسته در سرتا سر برنامه تمرین افزایش یابد.

اصل پیشرفت تدریجی

- انواع الگوها ی باردهی 

* باردهی یکنواخت یا استاندارد استفاده از بار مشابه  در طول سال

 نکات ضعف: اصل پیشرفت تدریجی

                                                                    - پیشرفت در مراحل اولیه تمرین

- فلات در مرحله مسابقه

- عدم بهبود اجرای ورزشی

* باردهی پلکانی افزایش هفتگی بار تمرین

اصل تفاوت های فردی

محرک های تمرینی مشابه پاسخ متفاوت در افراد مختلف ایجاد می کند که تحت تاثیر عوامل زیر است:

- وضعیت آمادگی جسمانی پیش از تمرین

- ویژگی های وراثتی

- جنسیت

- سن بیولوژیکی و تقویمی

- وضعیت سلامتی

- ویژگی های روانی و اجتماعی

اصل کاهش سرعت پیشرفت

اصول تمرین

مدت تمرین

نکته : در افراد با تجربه حتی بهبود اندک نیز مرز بین برد و باخت را تعیین می کند

اصول تمرین

اصل برگشت پذیری

بی تمرینی موجب کاهش اجرای ورزشی و از بین رفتن سازگاری های تمرینی می شود.

/ 1 نظر / 13 بازدید
zohre

سلام . آب مايه حياته . اما اگه آلوده باشه خودش حيات رو به خطر ميندازه . اين روزها در آستانه شروع بارندگي ها و احتمال نشت فاضلاب به سيستم آبرساني و فرسوده بودن سيستم لوله كشي شهرها لازمه كه تو خونه دستگاه تصفيه آب داشته باشيم . اما اين دستگاهها جاگير و گرونه و نصبش هم دردسر داره . با اين وجود نگران نباشين يه دستگاه تصفيه آب خانگي هست كه هم ارزونه هم نصبش فوق العاده راحته . اين دستگاه رو ميتونين از يه بازار اينترني به راحتي آب خوردن تهيه كنين . نشوني : www.1bazar.net