جزئیات سفر 10 روزه جلالی به فرانسه و توافقات او با فرانسویها از زبان خودش

بنام خدا

در بدوورود به فرانسه بیش از هر چیز دوست داشتم مرکز کلروفونتن را ببینم.در مورد آنجامطالب زیادی شنیده و خوانده بودم و خیلی مایل بودم که این مرکز بزرگ بین المللی رااز نزدیک ببینم.خوشبختانه در دومین روز اقامت با کمک جناب آقای حیدری این امکان فراهم شد و صبح روزچهارشنبه به اتفاق وی  وکارمند فرانسوی ایشان به مرکز کلروفونتن در 50 کیلومتری پاریس رفتیم.از دیدن این مرکز که به یقین یکی از بهترین مراکز آموزش مربیگری در جهان می باشد به هیجان آمده بودم. از تمام امکانات و تاسیسات آن فیلم و عکس گرفتم.از زمینهای تمرین تاخوابگاهها  رستورانها سالنهای کنفرانس  کلاسهای درس هتلها و ...

ساعتی بعد در بخش مرکز آموزش مربیان فرانسه در کلروفونتن با آقای بلاکارت رئیس آموزش مربیان فرانسه و آقای کاسته ران  رئیس بخش روابط خارجی فرانسه در خصوص اعزام مربیان ایران به فرانسه جلسه سه ساعته را شروع کردیم.ابتدا برنامه ای را که آماده کرده بودم ارائه کرده و سپس آقای بلاکارت شروع به صحبت کردند.ایشان مراحل سازندگی در فوتبال فرانسه در حوزه بازیکن و مربی  را تشریح کردند و سپس در مورد سرفصلهای پیشنهادی من نقطه نظرات خود را عنوان کردند که در جواب گفتم که ما نمی خواهیم در این دوره سرفصلهای دوره های A-B-C تدریس شود چون این سرفصلها در کشور ایران و توسط مدرسان ما به خوبی تدریس میشود.من درسرفصلهای پیشنهادی مواردی را گنجانده ام که مورد نیاز فوتبال ما و مربیان ماست. که ایشان متقاعد شده و در خصوص ساعات تدریس - مدرسان و خدمات دیگری که فدراسیون فرانسه می تواند انجام دهد صحبت شد که در نهایت در 9 بند به توافق رسیدیم و درباره اخذ ویزا و هزینه نهایی کلاس قرار شد 5 روز بعد در محل فدراسیون فوتبال فرانسه در پاریس جلسه مجددی داشته باشیم

نتایج جلسه امروز که در 9 بند به تایید طرفین رسید شامل:

1- درهر اعزام 50 مربی به فرانسه اعزام شوند.

2- تمام دوره در محل کلروفونتن انجام شود.

3- این دوره با همکاری دو فدراسیون فرانسه و ایران انجام می شود.

4-برنامه آموزشی و سرفصلهای دوره با همکاری آقایان مجید جلالی  و بلاکارت  و بر اساس نیاز مربیان ایران تعیین شود.

5-مدرسان دوره آقایان  ژرارد هولیه - دیدیه دشام و گروهی از بهترین مدرسان فرانسه انتخاب شوند.

6-مدرک کلاس توسط فدراسیون فوتبال فرانسه صادر شود.

7-زمان کلاس مهر ماه سال جاری و مدت دوره 10 روز باشد.

8-هزینه دوره و تعیین بودجه آن به جلسه چهارشنبه موکول شد.

9-موضوع اخذ ویزا نیز در جلسه آینده بحث شود.

روز بعد به باشگاه پاری سن ژرمن در شرق پاریس رفتیم.یک باشگاه حرفه ای و کامل.با مسئول آکادمی باشگاه در خصوص چگونگی کار و تدریس برای رده های سنی مختلف و تامین هزینه ها و همچنین شکل ارتباط بین تیم بزرگسالان و تیمهای پایه و نحوه فروش بازیکن توضیحات بسیار خوبی داد که برای ما تجربه خوبی بود.

روز پنجم جلسه گرمی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با جناب آقای میری کاردار سفارت ایران داشتیم وقتی وارد آنجا شدم احساس فردی را داشتم که وارد خانه خودش شده و این احساس در آن کشور غریب برایم بسیار خوشایندبود.در این جلسه ضمن استقبال آقای میری از طرح قرار شد در خصوص مترجم کلاس وحمایتهای دیگری که امکانش برای سفارت باشد به ما کمک کنند.

مقصد بعدی ما بود.بوردو در جنوب فرانسه و در 600 کیلومتری پاریس قراردارد.ساعت 6 صبح با قطار با اتفاق آقای حیدری به سمت بوردو حرکت و ساعت 9 و نیم صبح رسیدیم.بعد از خوردن صبحانه به باشگاه بوردو رفتیم.ابتدا جلسه یک ساعته با رئیس آکادمی بوردو داشتیم و در مورداعزام بازیکن به این آکادمی جهت آموزش صحبتهای خوبی داشتیم.سپس از امکانات آکادمی و محل اسکان بازیکنان بازدید کردیم و یک گروه 50 نفره از نوجوانان ژاپنی که در این آکادمی مشغول تمرین بودند را از نزدیک دیدیم.و بعد از نهایی کردن چگونگی همکاری با باشگاه بوردو و تعیین هزینه های این همکاری به ایستگاه قطار رفته و 8 شب بود که به پاریس برگشتیم.

روز اصلی کار ما فرا رسید. و این بار جلسه ای در فدراسیون فوتبال فرانسه در مورد نهایی کردن آخرین موضوعات یعنی چگونگی اخذ ویزا و تعیین هزینه اعزام مربیان. بیشتر صحبتها دراین خصوص بین آقای افشین حیدری و مسئول روابط خارجی فدراسیون فوتبال فرانسه بود وما بیشتر نظاره گر بودیم.فقط در مورد هزینه کلاس یادآور شدم که به گونه ای باشد که از عهده مربیان ما برآید که بعد از صحبتهای زیاد قرار شد که تا 18 فروردین لیست نهایی هزینه برای هر مربی را به من اعلام کنند و در مورد ویزا و قواعد آن تضمینهای لازم را آقای حیدری بعهده گرفتند.

در آخرین روز ساعت 10 صبح در محل یونسکو جلسه بسیار خوبی با جناب دکتر مجیدی نماینده جمهوری اسلامی ایران در یونیسف داشتم که اهداف اعزام مربیان به فرانسه را تشریح و ایشان ضمن استقبال و فرهنگی قلمداد کردن این طرح قول حمایت معنوی از این پروژه را به ما دادند.

ظهر روزدوم فروردین به فرودگاه اورلی پاریس آمده و ساعت 3 بعد از ظهر با شوق وافری ازاقدامات انجام شده برای جامعه مربیان ایران به سمت کشور عزیزم پرواز کردم.بر خودوظیفه میدانم از طرف جامعه مربیان ایران از زحمات بی دریغ جناب آقای حیدری وهماهنگیها وحمایتهای ایشان در طول این سفر تشکر و قدردانی بنمایم.

و حالاقدم بعدی در ایران باید برداشته شود.امیدوارم بتوانم مسئولین فدراسیون – وزارت ورزش و دست اندرکاران فوتبال در کشور را به ملی بودن و بسیار مهم بودن این طرح متقاعد کنم.اگر همراهی آنها را داشته باشم می توانم امیدوار باشم که با اعزام 100مربی جوان و آینده دار تاثیرات بسیار عمیقی در روند فنی و دیدگاه آنها نسبت به مقوله آموزش در کشور ایجاد خواهد شد.

مطمئن هستم که " تنها این مربیان هستند که می توانند بازیکنان را تغییر دهند"بنابراین تغییر مربیان اساسی ترین کاری است که می شود برای آینده فوتبال ایران انجام داد. به امید خدا

مجیدجلالی 7 فروردین 92

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:

تاريخ : دوشنبه ۱٢ فروردین ۱۳٩٢ | ۱٠:٤٢ ‎ق.ظ | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.