گاهی انسان به فکرش خطور نمیکند که روی صندلی که عمری نشسته است .وهرروز به او بی تفاوت نگریسته است و لحظه ای از او دلجویی نکرده است  و حتی راضی نگشته است که دستی بر سر و روی آن بکشد تا لااقل خاکهای آن تمیز گردد . بناگه فردا که میایی میبینی فرد دیگری روی آن نشسته است ......... ؟

  عزیز من تا کی میخواهی درس نگیری از چرخش روزگار ...... از پستی بلندی های دنیا ...

 از غرور کاذب انسانهای این دیار و آن دیار ......  و لحظه ای فکر کن به دیار باقی و انسان فانی . پستی دنیا که با کارهای ما آدمها گاهی پست تر و گاهی زیباتر میشود .   

 آری زیبا باش و زیباییها را با زشتی خود آلوده نکن ....................


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : جمعه ۱ مهر ۱۳٩٠ | ۱٢:٢٩ ‎ق.ظ | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی | نظرات ()

 

تنگ‌ کردن‌ زاویه‌ مهاجم

  هنگامی‌که‌ دروازه‌بان‌ به‌ قصد مقابله‌ و توپ‌گیری‌ از روی‌ خط‌ دروازه‌ به‌ سمت‌ مهاجم‌ حرکت‌ می‌کند یا در نقطه‌ مناسبی‌ به‌ منظور کوچکتر کردن‌ محدوده‌ هدف‌ مهاجم‌ استقرار می‌یابد، عمل‌ (تنگ‌ کردن‌ زاویه ) را انجام‌ می‌دهد.

طرز قرارگیری‌ و فاصله‌ دروازه‌بان‌ از خط‌ دروازه‌ در موقعیتهای‌ مختلف‌ :

   زمانی‌که‌ توپ‌ دریک  سوم  میانی‌ است‌ :

  در این‌ حالت‌ باید روی‌ خطی‌ که‌ از وسط‌ دروازه‌ به‌طرف‌ توپ‌ کشیده‌ می‌شود، به‌ فاصله5 تا10  متری‌ خط‌ گل، قرار بگیرد.

   هنگامی‌که‌ توپ‌ در یک سوم زمین‌ حریف‌ است‌ :

  در این‌ شرایط‌ دروازه‌بان‌ بایستی‌ روی‌ خطی‌ که‌ از مرکز دروازه‌ به‌ طرف‌ توپ‌ کشیده‌ می‌شود بین‌نقطه‌ پنالتی‌ تا خط‌ هیجده‌ قدم‌ قرار بگیرد.

وقتی‌که‌ توپ‌ در یک سوم زمین‌ خودی‌ است‌ :

باید بر روی‌ خط‌ دروازه‌ واقع‌ شود.

تکنیک‌های‌ تهاجمی‌ دروازه‌بان‌

  هر یک‌ از بازیکنان‌ هنگامی‌که‌ توپ‌ را در اختیار می‌گیرد، باید بلافاصله‌ طرح‌ریزی‌ جدیدی‌ برای‌ حمله‌ انجام‌ دهد. دروازه‌بان‌ نیز از این‌ امر مستثنا نیست‌ چون‌ به‌ محض‌ به‌دست‌ آوردن‌ توپ‌ می‌تواند آن‌ را در بهترین‌ منطقه‌ و فضا به‌ جریان‌ گذارد و اگر این‌ عمل‌ با ارسال‌ سریع‌ و به‌موقع‌ توپ‌ به‌ همبازی‌ تواءم‌ شود ممکن‌ است‌ بسیار کارساز باشد

  معمولاً دروازه‌بانان‌ از سه‌ تکنیک‌ برای‌ پرتاب‌ توپ‌ با دست‌ استفاده‌ می‌کنند: پرتاب‌ زمینی‌ یا غلتانیدن‌ توپ، پرتاب‌ به‌ روش‌ نیزه‌ و پرتاب‌ از بالای‌ سر. همچنین‌ از سه‌ نوع‌ ضربه‌ با پا استفاده‌ می‌شود که‌ عبارتند از : ضربه‌ کاشته، ضربه‌ دراپ‌ و ضربه‌ مستقیم‌ با روی‌ پا.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : یکشنبه ٢٠ شهریور ۱۳٩٠ | ۱۱:۳٧ ‎ب.ظ | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی | نظرات ()

 

عوامل موثر بر میزان کاهش اجرا

- طول دوره ی بی تمرینی :

 را در پی داردVo2 max 22 هفته بی تمرینی 4 – 6 درصد کاهش  

- نوع فعالیت :

 اثر بی تمرینی بر استقامت عضلانی و قلبی تنفسی بیش از عوامل بی هوازی است.

- سابقه ی تمرین :

 در افراد تمرین کرده حتی پس از 3 ماه بی تمرینی قدرت هنوز بالاتر از سطوح پیش از تمرین است.

-          طول مدت تمرین پیش از بی تمرینی

-          نوع عضلات درگیر در تمرین

اصل مشارکت فعال

طراحی برنامه تمرین باید به گونه ای باشد که ورزشکار فعالانه در آن شرکت کند.

قوانین مشارکت فعال

- بیان اهداف تمرین برای ورزشکاران و مشارکت آن ها در تبیین اهداف .

- مشارکت ورزشکاران در طراحی و تجزیه و تحلیل برنامه تمرین ( خود ارزیابی).

- اجرای آزمون های دوره ای .

- دادن تکالیف شخصی به ورزشکاران ( تمرینات تکمیلی)

اصل توسعه ی همه جانبه

توسعه ی همه جانبه یعنی توسعه ی همه ی توانایی های زیست حرکتی پیش از تمرینات تخصصی ورزشی که پیش نیاز رسیدن به اوج اجرای ورزشی است.

مراحل تمرینات ورزشی بلند مدت

- الگوی اروپای شرقی

اوج اجرا    ==============   بلوغ                                                                                                            

تمرینات اختصاصی============  نوجوانی                            مراحل رشد                                                                                                                                         

توسعه ی همه جانبه ===========  کودکی                                                                                                                               

الگوی آمریکای شمالی ==== به شروع تمرینات اختصاصی از دوران کودکی اعتقاد دارند .

اصل توسعه ی همه جانبه

مقایسه ی پیامد توجه به توسعه ی همه جانبه در مقابل شروع تمرینات اختصاصی در دوران کودکی

 

توسعه همه جانب

     پیشرفت آهسته در اجرای ورزش

  دستیابی به بهترین اجرا در 16-15 سالگی

      اجرای ورزش ناپایدار به هنگام مسابقه

         کناره گیری از ورزش در 18 سالگی

                 آسیب دیدگی بیشت

تمرینات اختصاصی

پیشرفت آهسته در اجرای ورزش 

دستیابی به بهترین احرا در 18 سالگی و بالاتر 

اجرای ورزش پایدار به هنگام مسابقه

زندگی ورزشی طولانی تر

آسیب دیدگی کمتر   

          ادامه دارد................


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۳٩٠ | ۱٢:۱٧ ‎ق.ظ | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی | نظرات ()

دو. گذشت و بخشش: یک ورزشکار، باید دارای روحیۀ گذشت و بخشش باشد. وقتی در اوج قدرت و توانایی بوده و بر رقیب خود برتری و پیروزی یافته، بر او سخت نگیرد و در صدد انتقام جویی و صدمه زدن به حریف برنیاید. او باید عفو و گذشت را شکرانه پیروزی خویش قرار دهد.

امام علی (ع) در این زمینه می فرماید:«و خشم خود را فرو بنشان، و هنگام توانایی [از کیفر] بگذر، و در هنگام تندخویی بردبار باش، و با وجود تسلّط داشتن [از انتقام] دوری کن، تا برایت پاداش و عاقبت [نیکویی] باشد».

سه. پرهیز از تکبّر: ورزش کار، هر چند نیرومند باشد، نباید به قدرت، توان و مقاماتی که دارد مغرور شده و بر دیگران تکبّر ورزد. او باید بداند همه نیروها و توان ها، از ناحیه خداوند قادر متعال است. از این جهت است که در نماز، به هنگام به پاخاستن می گوییم: «بحول الله و قوّته أقوم و أقعد».

امام حسین (ع)، وقتی به لشکر انبوهی از دشمن حمله می برد می فرمود:«لاحول و لا قوّة الا بالله».

خداوند متعال نیز، همین مطلب را در قرآن مجید تذکر داده و می فرماید:«…أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً…؛تمامِ قدرت و نیرو،از آنِ خدا است.

پس دلیلی وجود ندارد که افراد نیرومند و ورزش کار به قوّت و توان خود تکبّر ورزیده و مغرور شده و خدا را از یاد ببرند، و از آن نیرو و توان خدادادی در راه های غیر صحیح استفاده نمایند.

عاقبت غرور، شکست و سقوط است، شخص مغرور و متکبّر، حریف را دست کم گرفته، احتیاط را از دست داده و در نتیجه شکست می خورد. همان طور که امام علی (ع)فرموده :«آفت انسان شجاع، ضایع کردن دوراندیشى است». و نیز: «آفت صاحب قوت و توانائى، ضعیف شمردن دشمن است».

چهار. رقابت شرافت­مندانه و جوان­مردانه: یکی از ویژگی ها در برخی از ورزش­ها «رقابت» است. در مباحث اخلاقی رقابت فرد به فرد است که اهمیت و محوریت دارد. در همین رقابت است که مهارت های جسمی و روحی، توانایی ها و هم آهنگی ها باهم جمع می شوند و موجب رشد جسمی و روحی یک ورزش کار می شود.

شکل ایده آل ورزش، این مسئله را که چه رقابتی می تواند به دوستی و رفاقت بینجامد، به خوبی به نمایش می گذارد. اگر یک ورزش کار به رقیب خود تنها به عنوان یک دوست نگاه کند و بداند که قصد تخریب او را ندارد و دشمن خود تلقی ننماید، بلکه او را مانند خود، فردی دارای توانایی ها و فضایل مشابهی ببیند، این رقابت به دوستی می انجامد و دیگر «بردن به هر قیمت»، حتی با فریب کاری، میانشان نخواهد بود.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : دوشنبه ٧ شهریور ۱۳٩٠ | ۱۱:٢٥ ‎ب.ظ | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

قالب وبلاگ